Avain-Asema Oy: Lenio TOP laadun ja tehokkuuden tukena

Avain-Asema Oy - referenssi

Helsingin Kalliossa yli 50 vuotta toiminut lukitus- ja turvallisuusliike Avain-Asema Oy luottaa päivittäisessä toiminnassaan Lenio TOP -toiminnanohjausjärjestelmään. Vuonna 2022 käyttöön otettu Lenio TOP on tuonut laatua ja tehokkuutta jo ennestään varsin tuottavaan ja hyvään liiketoimintaan.

Avain-Asemalla on yli 30 Lenio TOPin päivittäistä käyttäjää. Myynnistä vastaavat henkilöt tekevät Lenio TOPissa tarjoukset ja voitetut tarjoukset muutetaan napin painalluksella tilauksiksi. Asentajat katsovat järjestelmän mobiiliversiosta päivän työt, kirjaavat käytetyn ajan sekä toimitetut tavarat ja lopuksi merkitsevät työn valmiiksi laskutusta varten. Työnjohto seuraa töiden etenemistä ja pitää narut käsissään Lenio TOPin avulla.

Avain-Asema etsi pitkään uutta järjestelmää aiempien tilalle. Liiketoiminta jatkoi kasvamistaan, eivätkä vanhat konstit enää tarjonneet kasvulle tukea. Alusta asti oli selvää, että uuden järjestelmän tulisi olla kotimainen ja asiakaspalveluhenkinen. Isojen ohjelmistotalojen kohdalla tuli eteen huoli, että Avain-Aseman kehitystoimet olisivat jääneet prioriteettelistalla alas, kun vastassa olisi ollut satojen miljoonien liikevaihtoa tekeviä yrityksiä.

– Leniolla meidät otettiin tosissaan heti alusta saakka ja tuli vaikutelma, että olemme kiinnostava asiakas. Tarpeitamme kuunneltiin herkällä korvalla ja yhdessä rakensimme järjestelmästä meitä palvelevan, kertoo Jonathan Puha, Head of Sales.

Käyttöönotto toteutettiin sujuvasti normaalin työn ohessa ja työntekijät alkoivat käyttää Lenio TOPia heti koulutuksen saatuaan.

– Meille ei tullut yhtään päivää, ettemmekö olisi saaneet laskutettavia tunteja asentajilta tai että joku projekti olisi keskeytynyt käyttöönoton takia. Sen takia tuollaista järjestelmää käytetään, että ihmiset saavat keskittyä duuneihinsa, Puha kertoo tyytyväisenä.

Prosessiin laatua ja tehokkuutta Lenio TOPin avulla

Myös laskutuksesta vastaavat henkilöt ovat olleet tyytyväisiä Lenio TOPin ja Fennoa-taloudenhallintajärjestelmän integraatioon. Kun laskuja tehdään reilu tuhat kuukaudessa, niin on tärkeää, että rajapinnat toimivat. Laskutus on nopeutunut ja manuaalisen työn osuus on vähentynyt. Avain-Asemalla on päästy tilanteeseen, että työn valmistuttua lasku lähtee asiakkaalle samana päivänä.

Avain-Aseman ensisijainen tavoite ei ollut löytää kustannussäästöjä, vaan järkevöittää, helpottaa ja varsinkin hallita kasvaneita tilausmääriä. Tilausten etenemistä on nyt helppo seurata ja jos tilauksella sattuu virhe, niin se saadaan kiinni helposti ja nopeasti. Lenio TOPin avulla työaikaa kuluu entistä vähemmän yhtä tilausta kohden. Prosessin laatua ja tehokkuutta kasvattamalla myös kustannussäästöjä on syntynyt.

– Kokonaistunnelma meidän firmalla on se, että Lenio on ollut meille hyödyksi ja iloksi.


Avain-Asema Oy

  • Mekaanisten ja sähköisten lukitusjärjestelmien myyntiin ja asennuksiin erikoistunut lukkoliike ja teknisen turvallisuuden edelläkävijä.
  • Avain-Asema on Abloy-valtuutettu, Abloy OS -jakelija sekä valtuutettu iLOQ-jälleenmyyjä.
  • Osa Prosero-konsernia
  • Toiminut vuodesta 1968 Helsingin Kalliossa
  • 32 työntekijää
  • Liikevaihto 2022 noin 6 milj.

Asiakashyödyt

  • Asiakaspalvelu – Asiakkaan palveleminen yhdellä tilausnumerolla
    Kaikki tilaukseen liittyvä data on jokaisen työntekijän saatavilla.
  • Yksittäisen tilauksen läpivienti
    Kaikki tilaukseen liittyvät tiedot samassa paikassa, jolloin tilauksen hallinta on helpompaa.
  • Tilausten seuraaminen
    Mahdolliset virheet prosessissa saadaan helposti kiinni Lenio TOPin avulla.
  • Laskutuksen taakka on vähentynyt
    Laskut lähtevät nopeasti liikkeelle
    Manuaalista työtä entistä vähemmän
  • Laadun ja tehokkuuden kasvattaminen
Takaisin ylös